Berlin Berlin - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Milan Voogt - WaarBenJij.nu Berlin Berlin - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Milan Voogt - WaarBenJij.nu

Berlin Berlin

Blijf op de hoogte en volg Milan

16 Oktober 2013 | Duitsland, Berlijn

Hallo allemaal!

Ik leef nog!! Jullie vragen je vast af waarom ik dat zeg, maar ik heb inmiddels moeten koken. Nou kan ik jullie vertellen, het is niet mijn sterkste punt. De diversiteit in mijn eten is dan ook ver te zoeken en Graham noemt me een lazy bastard omdat ik niet zo heel vaak kook. Toen heb ik hem gezegd dat hij niks mag zeggen aangezien hij de stofzuiger in geen 80 jaar had aangeraakt en de schuursponsjes nog uit de middeleeuwen komen. Hij heeft me wel al een paar keer eten aangeboden echt heel aardig, om half 10 's avonds!!! Man dan heb ik allang gegeten en ga ik al bijna slapen.

Ik ben alweer bijna 1.5 maand in Berlijn en het bevalt allemaal nog steeds goed. Ik heb ook heel goed nieuws: Ik heb eindelijk een vaste kamer en jawel bij mijn grote vriend Graham! Ik heb wat van de prijs af kunnen krijgen en nu kan ik dus gewoon tot het einde blijven. Ik was inmiddels ook wel klaar met dat zoeken en bezichtigen want dat kwam me neus uit!! Ik zit hier goed en voel me thuis, dus waarom zou ik nog van kamer veranderen.

Vorig weekend wezen stappen in Asphalt. Toffe club en goede muziek dus was een best feestje! Ik had inmiddels al een maand (heavy ik weet het) geen club meer gezien en was dus wel toe aan een goede stapavond! Ook zijn we nog naar het Coke festival of Happiness geweest ter ere van de Deutsche Einheit, ook erg gezellig maar KOUD!

Afgelopen weekend zijn papa en mama langsgekomen en ik heb echt een topweekend gehad. Lekker uit eten geweest (lees: na 5 weken weer een stuk vlees op) en een hoop van de stad gezien! Zaterdag vooral veel winkels gezien, dat hield in: mama ging shoppen en papa en ik stonden een half uur buiten te wachten en mensen te kijken.. Wij waren het dan ook al gauw zat maar mama had de 'schwung' helemaal te pakken. Ze past zich daarbij ook gemakkelijk aan elke stad aan. In New York vroeg ze aan me toen ze eindelijk de weg wist of ze nu een echte New Yorker was. Uiteraard vroeg ze dus: "Ben ik nu ook een Berliner??" Jij wel mam, zolang er winkels zijn pas jij je zo makkelijk aan! Zondagavond op Alexanderplatz nog het Oktoberfest gevierd met een goede pul bier en dat was een leuke afsluiter van het weekend! Heb er van genoten en kijk uit naar de volgende keer over 7 weken!

Als het meezit komen over een paar weken Erik en Anouk mij opzoeken in Berlijn, dus dat is een leuk vooruitzicht!! Ik heb besloten om met kerst (en waarschijnlijk oud en nieuw) naar huis te komen, dus dan ben ik 2 weken in Nederland en vlieg ik daarna terug voor mijn laatste maand stage. Graham is er rond die tijd ook niet en wil het appartement verhuren, dus dan komt dat voor mij ook beter uit.

Ik heb bij het verslag wat foto's gedaan gemaakt door de enige echte papa paparazzi. Hij heeft echt zijn roeping gemist!

Liebe Grüsse und bis bald!


  • 16 Oktober 2013 - 09:11

    Peter:

    Hai Milan,

    goed om te horen dat je het nog steeds naar je zin en inmiddels ook een kamer gevonden hebt.
    Vraagje, wat betekenen die blokken op de foto's.

    Greetings uit Hoogvliet
Milan

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 7920

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 02 Januari 2015

Study abroad in Canada

06 September 2013 - 29 Januari 2014

Stage in Berlijn

Landen bezocht: