De eerste week - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Milan Voogt - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Milan Voogt - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Milan

14 September 2013 | Duitsland, Berlijn

Hallo allemaal!

De eerste week zit er alweer op hier in Berlijn. Maandag ben ik begonnen op mn stage. Hele leuke collega's en de sfeer is ook heel relaxed. Het werk zelf is ook leuk om te doen. Ik denk dat ik het veel slechter had kunnen treffen dus dat is iets positiefs.
Elke donderdag is er academy op het werk en komt er iemand spreken, zo ook deze donderdag. Het was in het Duits, en ik was in de veronderstelling dat ik goed Duits kon horen. Nou mooi niet, het heeft 2 uur geduurd en ik heb er werkelijk niks van meegekregen.

Tja en dan was ik ook nog op zoek naar een kamer. Ik kan jullie mededelen dat ik nog steeds geen kamer gevonden heb. Echt zwaar kut dus ik zit nog zeker tot woensdag in dit hostel. Gisteren heb ik een kamer bezocht en dat zag er heel tof uit en de bewoner was ook relaxed, maar de andere bewoner was er niet en dus moet ik dinsdag nog een keer komen. Had je dat niet ff eerder kunnen zeggen???!! Mocht het die kamer worden, dan kan ik daar volgend weekend in. Ik zal je zeggen, ik kijk er heel erg naar uit.

Het hostel is verder prima en alles ziet er goed uit, maar met 9 anderen op een kamer is echt niet zo tof. Sinds een paar dagen zitten er 2 chinezen in die denken dat ze de kamer voor zichzelf hebben. Zelfs als ze candy crush spelen (mega irritant geluidje) laten ze het geluid aan staan. Daarbij praten ze ook nog is hard en chinees is echt een graftaal. Ik weet ook weer waarom ik chinezen zo'n apart volk vind.

Nu is het weer weekend maar zolang ik in dit hostel zit gaan de weekenden niet zo snel. Het is op dit moment nog steeds een beetje overleven dus. Ik hoop heel erg dat ik jullie snel mee kan delen dat ik een kamer heb hier in Berlijn, want voor mijn gevoel kan het avontuur dan pas echt beginnen. Duimen jullie allemaal maar hard voor me, dan moet het ongetwijfeld goed komen!

Normaal sluiten mensen af met een tekst in de taal van het land waar ze zijn, maar laten we eerlijk wezen, Duits is nou niet de mooiste taal van de wereld. Daarom zeg ik gewoon doei en tot de volgende keer!!

  • 14 September 2013 - 16:54

    Danique:

    Komt vast en zeker helemaal goed met die kamer!! Loveyou

  • 14 September 2013 - 17:42

    Mariette:

    Ik geloof ook dat t goedkomt hoor met die kamer! Ff volhouden nog! Just goooo with the flowwww ;) Fijn weekend! X
Milan

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 7918

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 02 Januari 2015

Study abroad in Canada

06 September 2013 - 29 Januari 2014

Stage in Berlijn

Landen bezocht: