Du bist verrückt, du muss nach Berlin ziehen - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Milan Voogt - WaarBenJij.nu Du bist verrückt, du muss nach Berlin ziehen - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Milan Voogt - WaarBenJij.nu

Du bist verrückt, du muss nach Berlin ziehen

Blijf op de hoogte en volg Milan

26 November 2013 | Duitsland, Berlijn

Hoi allemaal!

Mijn laatste verslag is alweer bijna 7 weken geleden, de tijd vliegt.
Tijd voor een update dus.

Inmiddels zit ik alweer bijna 3 maanden in Berlijn en wat is het een fijne stad! Ik heb in de afgelopen weken een hoop gezien, maar mijn hoogtepunt was toch wel de verlaten gebouwen in Berlijn. Een aantal weken geleden ben ik met Eva op pad geweest om naar de Bärenquell Bierfabrik en het Kinderkrankenhaus te gaan. Deze gebouwen staan al jaren leeg en waar ze het in Nederland meteen platgooien, doen ze er hier vrijwel niks mee. Het was een bizarre ervaring. Bij de Bierfabrik moesten we over het hek klimmen en zo stoer als ik was ging ik natuurlijk als eerste. Geen idee wat we aan zouden treffen, maar wetende dat ik flink de sjaak was als er nu een aantal Berlijnse gekken op het terrein waren. Maar goed, dat was niet zo en we hebben zo'n 2 uur gespendeerd op het megaterrein, waar niemand was behalve nog een aantal avonturiers. Verder was het net of iedereen in één keer was vertrokken.

Daarna zijn we nog naar het Kinderkrankenhaus gegaan. Dit was vroeger dus een kinderziekenhuis en we konden het terrein gewoon oplopen. Het begon al te schemeren en het werd al snel donker. We liepen over het terrein waarna opeens een of andere zwerrie met een fiets een gebouw in loopt en wat tegen ons brabbelde, raar. Vervolgens nog een aantal gebouwen gedaan waar licht uit kwam (?!). Op een gegeven moment werd het freaky en wilden we weggaan. Toen kwamen we langs een andere ingang en terwijl we nog doorliepen, zagen we iemand aan het einde in het gebouw met een zaklamp aan en uit knipperen, WTF. Ik ben naar halloween fright nights geweest maar dit was toch wel the next level. Vervolgens keek ik naar links en dacht dat ik wat zag en hoorde in de bosjes, dus ik sprong 2 meter de lucht in. Er was alleen helemaal niks, sukkel. Toen maar weggegaan..

Verder nog een dag naar Potsdam geweest, toffe barretjes gezien, hard gewerkt (of doen alsof) en vooral genoten!!
Wat wel een raar ding hier is, is het deurbeleid. We wilden naar een bar gaan met uitzicht over de stad. Eenmaal aangekomen stond er een bordje dat de deur voor je open werd gedaan, hoe netjes is dat! Nou niet ze gooide zo de deur voor onze neus dicht. Kreeg niet eens de tijd om te vertellen wat een enorme blafkut ik haar vond. Schijnt dus dat het veel vaker gebeurt en ze een hekel aan toeristen hebben. Nog steeds geen echte Berliner dus.

Ik heb nog zoveel meer gedaan, maar anders heb ik jullie niks meer te vertellen als ik in Nederland ben. Over 4 weken vlieg ik alweer terug naar Nederland om kerst te vieren met familie en vrienden. Kijk ik erg naar uit, al betekent het ook dat wanneer ik terug ga naar Berlijn ik aan mijn laatste maand begin. Het is een geweldig avontuur en een geweldige stad. De relaxte sfeer, goedkope eten en drinken, toffe barretjes, gave bezienswaardigheden en de hele ervaring bevalt me erg goed. Zelfs de zwervers en debielen die hier rondlopen horen bij Berlijn. Vandaar de titel, want soms lijkt het alsof alle gekken massaal naar Berlijn gekomen zijn en het went soms nog steeds niet.

Ik mis het Hollandse eten af en toe wel. Nja, voornamelijk de prakjes van m'n vader want mijn tweede naam is niet Herman den Blijker. Inmiddels is het hier ook kouder als in Nederland en lijkt mijn kamer op de diepvriescel van de Appie. Misschien toch maar even aan Graham vragen of hij mijn ouderwetse DDR kolen kachel aan wil zetten (hopen dat ik niet vergas). Grapje!

Het verhaal is alweer veel te lang geworden, maar wat wil je na zeven weken! Ik heb nog wat foto's bijgevoegd voor een sfeerimpressie.
Dit weekend komen m'n ouders langs met Ton en Karin. Zin in! Altijd fijn om mensen van het thuisfront weer te zien, hoe leuk je het ook hebt hier.

Bis bald! Tschüssi


  • 27 November 2013 - 00:25

    Peter:

    Hoi Milan,
    is weer een leuk verslag, vooral dat stukje "halloween fright nights", haha.

    Cjoe soon

  • 27 November 2013 - 10:29

    Mariette:

    Wat een belevenissen! Leuk weer om te lezen
    wat je allemaal aan t uitvreten bent ;) (al is dit idd vast niet alles whaha).
    Time flies he!!! Veel plezier nog!! X
Milan

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 7911

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 02 Januari 2015

Study abroad in Canada

06 September 2013 - 29 Januari 2014

Stage in Berlijn

Landen bezocht: