Ich bin ein Berliner! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Milan Voogt - WaarBenJij.nu Ich bin ein Berliner! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Milan Voogt - WaarBenJij.nu

Ich bin ein Berliner!

Blijf op de hoogte en volg Milan

07 September 2013 | Duitsland, Berlijn

Hoi allemaal!

Gisteren was dan toch echt de dag gekomen dat ik naar Berlijn vertrok. De mevrouw bij de bagage drop-off op Eindhoven airport had alleen liever dat ik met wat minder spullen zou gaan, want die kwam eff vrolijk vertellen dat ik maar 2 koffers met totaal 20kg mee mocht nemen in plaats van 2 koffers van 20 kg terwijl er toch echt een koffer extra bijgeboekt was. Uiteindelijk bleek bij de servicebalie dat wel alles goed was en kreeg ik mijn instapkaart. Bedankt trut voor het soepele begin!

Gisteren aangekomen in Berlijn na 50 minuten vliegen. Serieus, je zit er binnen een poep en een scheet, zeker aan te raden! Koffers opgehaald en naar het hostel. Ziet er prima uit hier, maar een backpackers hostel is het niet, dus weinig contact. Mijn kamergenoten heb ik alleen slapend gezien en een aantal snurken nog ook. Ik snap nu waarom school je aanraadt om eerst in een hostel te gaan zitten, want dan ga je zeker je best doen voor een goede woonplek! Het is niet ideaal, maarja we doen het er maar mee.

Gisteravond wat wezen drinken op een boot met mijn klasgenoot Eva en wat stagiaires van haar bedrijf. Vandaag met Eva Berlijn in geweest en een hoop gezien. De Berlijnse muur, Fernsehturm, Reichstag, Brandenburger Tor, Checkpoint Charlie en het KaDeWe. Deze stad heeft zoveel historie en de sfeer is relaxed.

Maandag begin ik op mijn stage. Ben erg benieuwd hoe het zal zijn, zowel de mensen als het werk. Ik ga nu verder zoeken naar een kamer want ik wil graag mijn eigen plek hier!

Zoals jullie lezen ben ik nog verre van een echte Berliner, maar dat komt vast wel. Ciao!



  • 07 September 2013 - 18:36

    Karinsatter:

    Leuk!!! Ga je zeker volgen x

  • 08 September 2013 - 13:10

    Mariette:

    Top! Gabje volgen hoor :)

  • 08 September 2013 - 13:11

    Mariette:

    Gab = natuurlijk 'ja'

  • 15 September 2013 - 13:06

    Janny Lepolder Van Pelt:

    Milan Ik wens je een heel goede tijd in Berlijn. Nico en ik waren er vorig jaar 5 dagen en we vonden het een geweldige stad. Met niet een andere wereld stad te vergelijken. Ben heel benieuwd naar jou ervaringen.

    Lieve groet,

    Janny
Milan

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 7914

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 02 Januari 2015

Study abroad in Canada

06 September 2013 - 29 Januari 2014

Stage in Berlijn

Landen bezocht: