Aftellen.. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Milan Voogt - WaarBenJij.nu Aftellen.. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Milan Voogt - WaarBenJij.nu

Aftellen..

Blijf op de hoogte en volg Milan

16 Januari 2014 | Duitsland, Berlijn

Hoi liebe Leute!

Het is inmiddels aftellen geblazen.. Over 2 weken zit ik weer in Nederland en moet ik weer naar school.

Zoals jullie weten was ik met kerst en oud&nieuw in Nederland. Ik keek er wel weer naar uit om ff naar huis te gaan, zeker met de feestdagen. Het voelde een beetje als een all inclusive reisje naar Turkije. Schoon bed, er wordt voor je gekookt en het is allemaal gratis!!

Inmiddels ben ik alweer 2 weken in Berlijn en ook dat went weer snel. Mijn eerste werkdag van 2014 kon ook niet beter beginnen, want ik had meteen een boete te pakken! Na 4 maanden zwart rijden was ik toch echt de lul. Ik heb nog geprobeerd om mij voor te doen als een klein onwetend jochie die ECHT niet wist dat hij z'n kaartje moest stempelen, maar daar was de controleur niet gevoelig voor. 40 euro dokken dus.

Verder ben ik in mijn eerste weekend naar het holocaust museum geweest en concentratiekamp Sachsenhausen. Hier in Berlijn heb ik genoeg gezien over de Tweede Wereldoorlog, maar van dat concentratiekamp werd ik toch wel ff stil. Bizar wat er met die mensen gedaan is!

Maar goed, serieuze zaken hebben we weer gehad. Afgelopen weekend waren Feline en Marije op bezoek. Al weet ik dat ze niet voor mij kwamen, maar vooral voor Berlijn met gratis overnachting (ik ben niet gek), was het toch een prima weekend. Jammer genoeg hadden ze mijn kamer als een zwijnenstal achtergelaten (ik wist niet dat een mens zo'n teringzooi kon maken, maar ik vergeef het jullie).

Verder gaat alles hier nog z'n gangetje. De maanden zijn echt voorbij gevlogen. Ik moet nu best hard lachen als ik aan de eerste 2 weken terugdenk in dat hostel. Daar zat ik dan in m'n eentje weg te kwijnen vastgeplakt aan mijn laptop omringd door rare mensen (zelfmedelijden is een groot goed). Zoekend naar een kamer, mijn vader opgebeld omdat ik ECHT niet meer wist wat ik moest doen en in mijn eentje midden op een plein een burger van de KFC eten als een zwerver omdat ik nergens eten kon maken. Zoals Marco en Trijntje zouden zeggen.. Ik zou het zo weer overdoen! Nee grapje.

Over precies 2 weken keer ik weer terug naar mijn all inclusive resort in Spijkenisse. Of ik er zin in heb? Ik weet het niet! Heb echt lang naar mijn stage uitgekeken in Berlijn en nu is het alweer bijna ten einde.. Mooi en onvergetelijk was het in ieder geval wel. Tuurlijk is het ook fijn om terug te gaan naar huis, maar ik zou het hier ook best langer uit kunnen houden.

Gelukkig mag ik volgend jaar in dezelfde periode weer 5 maanden weg, dit keer studeren. Mijn keuze is gevallen op Canada, Florida of Denemarken (Kopenhagen). Duimen jullie voor me dat het Canada wordt?! Of doe maar niet, want toen ik dat stuurde bij een kamer zoeken heeft het ook niet geholpen :)

Ik ga nog even genieten van mijn laatste twee weken voordat het over is. Daar moet ik nog ff niet aan denken! Bis bald!!


  • 16 Januari 2014 - 22:16

    Danielle:

    Geniet er nog maar even 2 weken van dan!
    Wat is dat idd snel gegaan zeg.
    Tot over een paar weekjes dan maar.
    XXX Danielle Grashoff

  • 16 Januari 2014 - 23:35

    Mar Grashoff:

    Wat kan je toch goed vertellen zeg, echt geweldig!
    Je kan altijd nog verslaggever worden Milan haha.
    Maar fijn dat je het zo naar je zin hebt, maar naar
    je luxe hotel thuis, is ook weer fijn hè.
    Nou nog fijne 2 weken en tot snel!
    Dikke kus Mar

  • 17 Januari 2014 - 07:59

    Bianka Van Gog:

    Wat een heerlijk leven heb jij toch Milan! Geniet er nog maar lekker van in Berlijn xxx

  • 17 Januari 2014 - 18:40

    Pa:

    Hoi Milan, even een reactie van je vader.
    Je zal wel begrijpen dat wij ma en pa deze periode het samen ook heerlijk hebben gehad, zelfs zo lekker dat we twijfelen of we niet een kamer voor je moeten gaan zoeken zodat we van de rust kunnen blijven genieten!
    Nee hoor geintje, kijk er al naar uit dat je weer naar huis komt, je skispullen staan al klaar om weer te knallen(in de apré ski!!) in Oostenrijk.
    Geniet nog van de laatste weken. Bis bald.

  • 17 Januari 2014 - 18:40

    Pa:

    Hoi Milan, even een reactie van je vader.
    Je zal wel begrijpen dat wij ma en pa deze periode het samen ook heerlijk hebben gehad, zelfs zo lekker dat we twijfelen of we niet een kamer voor je moeten gaan zoeken zodat we van de rust kunnen blijven genieten!
    Nee hoor geintje, kijk er al naar uit dat je weer naar huis komt, je skispullen staan al klaar om weer te knallen(in de apré ski!!) in Oostenrijk.
    Geniet nog van de laatste weken. Bis bald.
Milan

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 7886

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 02 Januari 2015

Study abroad in Canada

06 September 2013 - 29 Januari 2014

Stage in Berlijn

Landen bezocht: